På Kanten

Gennem flere år har Røgen Borgerforening arbejdet sammen med Røgen-Sporup Menighedsråd om at gøre Røgen Præstegårdsskov mere tilgængelig og oplevelsesrig.

I 2015 blev der bygget en trappe: Modus Vivendi af den lokale kunstner Frode Steinicke ved indgangen til skoven.

I 2016 blev der samme sted opstillet en 2 m høj Ikaros skulptur skabt af Valdemar Foersom Hegndal, samt lavet workshops for byens voksne og børn, hvor der blev fremstillet små figurer ud fra Ikaros myten. Figurerne pryder nu soklen på den store skulptur.

På Kanten er det igangværende projekt, hvor der er blevet etableret et mere handicapvenligt stisystem, ridestier og to brugskunstværker af Frode Steiniche.

Sidste del af projektet er at få bygget en boardwalk, som gør det muligt at komme tæt på biodiversiteten i et unikt vådområde.

Sideløbende arbejdes der med opstilling af QR koder med oplysninger om skovens planter, træer, fugle og lokalhistorie, samt tekster/sange, der kan inspirere til eksistentiel og religiøs fordybelse.

På Kanten gennemføres af en bred kreds af røgenboere og har fået tilskud fra:

Velux fonden, Friluftsrådet og Favrskov kommunes kunstudvalg.

Vil du vide mere om "På Kanten", så kontakt Rita Andersen på ritaandersen52@gmail.com.

IMG_0071.jpg
IMG_6276.jpg